Slow Tisdag

0kommentarer

Den här dagen har känts sååååhääär lång alltså, trodde aldrig jag skulle få gå hem från jobbet! Men när jag väl kom ut så va det ju sjukt varmt, ca 15 grader, fint.
 
Bolero stog inne när jag kom ut i stallet så han fick bli lite borstad, tvättade ben och svans och sen gick vi en sväng. Han ska skritta 15 min plus att jag ska öka med 5 min varje vecka innan återbesöket, de två sista veckorna får jag även variera med att skritta uppsuttet.
 
Måste bara säga att det är så grymt skönt att stå inackorderad där allt ingår. Vill jag inte gå till stallet en dag så behöver jag faktiskt inte göra det, man behöver inte stressa hem för och ge mat, mocka eller ta in, allt är klart. Det är faktiskt värt att betala lite för eller som jag hjälpa till ibland på helgerna istället. Man får ju mer tid och ork till att faktiskt greja med hästen, det kommer ju oftast efter alla andra stallsysslor annars!
 
På promenad idag (stallet ligger bakom den vita byggnaden)

Kommentera

Publiceras ej