The Lazy Song

1kommentarer

Jag är så glad att jag valde bort att läsa på komvux nu under våren för det hade jag verkligen inte orkat. Det räcker verkligen gott och väl med jobbet och hästarna. Går upp klockan 05.00, jobbar 06.30 till 15.30 och direkt ut i stallet och är klar runt 19.00, äter och ev. duschar sen blir det sängen och så börjar allt om igen :p Längtar till helgen kan jag säga ;)
 
Idag strödde jag upp alla boxarna, fyller på strö ungefär en gång i veckan så det tog lite längre tid än vanligt med mockningen idag. När det var klart plocka jag in Bolero och Cleo först och spolade benen, håller i bägge samtidigt och Bolero ska ju självklart hålla på och bita Cleo när jag vill att dom står still, haha. Sen tog jag Tiffan i duschspiltan och tvättade svansen och benen, plus borsta.
 
Bolero har varit lite orolig och inte sig själv i veckan, vet inte om det beror på att deras rutiner ändrats lite nu när jag jobbar andra tider. Han är ju superkänslig så fort något inte är som det brukar vara. Och nu kommer dom ju ut tidigare och jag rider och grejar på kvällen ist, han kanske är lite förvirrad ;) haha.
 
Dagens längtan är som vanligt: Soooommar!

1 kommentarer

Mirjam

09 Jan 2013 21:56

Sv: Troligen är det fång som hon haft hela tiden ja, tack just nu behövs det! Kram på dig med och hoppas allt går bra med dina hästar! <3

Kommentera

Publiceras ej