22 Januari 2013

0kommentarer

Var verkligen sugen på att trimma i paddocken idag men när jag kom ut från jobbet och insåg att det va minus 12 grader så kändes det inte lika roligt länge. Det blev en powerwalk med Bolero istället, jag orkade bara gå i 20 minuter men det var väl bättre än inget, haha. Efter den lilla rundan i kylan blev det en ordentligt rykt, på med massa täcken, stallbandage och in i boxen med massa mat.
 
Bolero äter så dåligt med grovfoder nu, vet inte om det nya hösilaget inte faller honom i smaken. Det är jättebra värden och grönt och fint men Bolero vill väl att det ska va mögligt ensilage, då hade han säkert ätit massa bara för att han inte får, haha. Krafftfoder smäller han dock i sig utan och blinka, men det kan han ju inte leva på för då blir det väldigt dyrt. Han drar bara runt hösilaget i boxen så jag ska inhandla ett hönät nästa gång jag är på Granngården, har ju funderat på en Haybar från Hööks också, någon som testat den?
 
Bild från helgen, min mobil vill inte använda blixt när det är så kallt annars hade jag fotat idag ;)

Kommentera

Publiceras ej