Söndag

2kommentarer

Idag har jag ridit båda ponnysarna, började med Tiffany och det regnade faktiskt inte när jag red. Provade prestige-sadeln på henne idag och den låg bra på henne med, fantastisk sadel det dära ;) Skrittade en runda på stubbåkrarna och travade lite mot slutet, hon blir mer och mer lösgjord men fortfarande lite jobbig i munnen.
 
Cleo trimmade jag i paddocken barbacka, hon var kanon fin gamla tanten. Stretchade ut henne ordentligt i skritt och trav och fick som vanligt jobba för att få henne till en bra takt i traven. Hon vill gärna bli för hastig men det släppte snart och hon jobbade på väldigt bra.
 
Tiffany skena runt i hagen när jag red Cleo och var livrädd för golfarnas paraply sen när jag skulle ta in Cleo och gick förbi hennes hage så drog hon bara rätt genom tråden och följde med oss in i stallet, ponnyjääkel, Då fick Bolero total damp och började skena i sin hage och gjorde tio meter långa sladdspår så nu är han väl ännu mer skadad. Men det var bara ge sig ut och laga staket, det som gjorde det hela ännu roligare var att det började spöregna. Mmm älskar mina hästar just nu!!
 
Cleo den enda av hästarna som jag gillar just nu ;) haha

2 kommentarer

Emily - Ryttarduon!

23 Sep 2012 21:37

Helt otroligt vad hästarna kan hitta på ibland! Det kan gå från lugn söndag till cirkus på bara några minuter! ^^

Svar: haha ja man blir allt bra trött på dem ibland :P
teambs.blogg.se

Emelie

24 Sep 2012 17:40

Nu får du för att du skrattat åt mina staketlagningar haha, mina har inte rymt på ett bra tag nu. Peppar peppar haha xD

Svar: Jag ska aldrig mer skratta åt dig jag lovar xd eller kanske inte haha
teambs.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej