Tiffany

0kommentarer

Tänkte att det var dags för en presentation av Tiffany (Lillan), har ju ändå haft henne i ca 3 veckor nu. Hon är född 2009-05-09 efter en arab som heter Firitzio ox och undan Tuva (som jag inte vet rasen på) hon är registrerad som Svensk Ridponny. Hon har den kända arabhingsten Peleng i stamtavlan (Pollux gav ut en hel bok om honom och jag läste den tusen gånger när jag va liten och drömde om en arab, haha) Hon är fux och ca 133 cm i mankhöjd.
 
Hon är inriden i alla gångarter och riden i ca 2 månader men ja som sagt helt felriden och när jag red henne första gången vågade hon inte ens sänka huvudet i den fria skritten. Dom har i princip suttit och sågat bara, så jag tyckte synd om henne.
 
Min plan för henne är att börja om lite från början med longering och lättare ridning sen får det ta den tid det tar. Hon ska så småningom säljas men det är inte bråttom med det, hon stannar tills jag känner att jag är klar med henne helt enkelt :)
 
Pappan Firitzio ox
 
Fina Peleng ox

Kommentera

Publiceras ej