20 November 2012

0kommentarer

Idag var det bara o dra sig upp ur sängen efter fem timmars sömn och åka iväg till kliniken med Bäbi. Han är allt bra snäll i alla fall, lastar honom själv utan problem och han går som en hund efter en när man är därinne, han är väl rädd att jag ska lämna honom. haha. Det såg ialla fall mycket bättre ut och inflammationen är borta men han kommer tydligen alltid ha kvar gallan, det är ju inte så kul för då kommer jag gå runt och vara orolig att det har kommit tillbaka hela tiden.
 
Ringbandet var fortfarande lite för tjockt så han kommer nu få ridas i skritt och även i trav, traven ska ökas på lite succesivt och sen blir det återbesök igen efter nyår för och checka av så att det inte blir nåt bakslag. Dock sa jag till veterinären att han inte går o rida rakt fram på utanför paddocken utan att det blir rodeo då, men hon sa att jag fick göra så gott det gick. Skulle frågat om jag kunde få lite lugnande åt honom, haha ;)
 
Snuttis idag på kliniken ;)

Kommentera

Publiceras ej