17 November

0kommentarer

Älskar nummer 17 som det är idag och dagen har vart fin. Började med att ta in Bolero och borsta, frisera osv gick sen en promenad eller powerwalk med honom. Mockade och vägde upp allt hö sen tog jag in bäbis ponnyn och red henne i en halvtimme i paddocken.
 
Hon var såå fin, skritten är toppen nu hon går i en lagom unghäst form och i den fria skritten så vågar hon länga halsen och ta för sig men ändå ha kontakt med bettet. Hon kom verkligen loss i traven idag också även om det är den som är jobbigast, tog lite galopp också åt bägge hållen vilket va första gången jag testa den i paddocken och där har hon verkligen lätt för sig, man kan bara stå och låta henne rulla på i mjuk galopp :)
 
Efter det så blev det Skara Hästsport som jag misstänkte hade dom inte tränset hemma men jag har beställt det och det gick på 1119 kr med 20 % så det var ju helt ok. Hittade ett billigt GG pannband för 100 kr till Tiffany också, hennes är så tråkigt så tyckte hon behövde ett annat. När jag kom hem klippte jag Cleo, det blev helklippning och hon ser ut som värsta tävlingsponnyn nu ;) Ni får se bättre bilder imorgon om det är bra väder för då ska jag skutta lite i paddocken.
 
Lite fel färg på pannbandet men det mörknar väl ;)
 
Före - Lurvig som en isbjörn
 
Här ligger pälsen, haha.
 
Klar ponny - hon fick ett hjärta och ett C på rumpan som förra året ;)

Kommentera

Publiceras ej