Tävlingstankar

0kommentarer

Planen var ju att Bolero skulle gått Gota Cupen denna våren också men med allt krångel har vi ju hamnat lite efter planeringen. Första omgången gick idag i Ulricehamn och andra går om två veckor i Vartofta. Jag känner ändå att det är för mkt för Bolero att gå ut och hoppa 95 cm nu när han inte hoppat sen i Mars, sen känner jag inget direkt tävlingssug heller.

Bolero blir bara stressig och tokig på tävling, visst vet jag att jag tycker att det är super kul när man väl är där inne på banan men det är så mycket runt omkring för dessa knappt två minuter på banan. Sen känner jag att jag och Bolero kan nog inte komma så mycket längre tillsammans och jag vet inte om jag vill tävla så mycket egentligen heller. Han är super rolig och rida hemma och arbeta med varje dag, det kanske räcker?

Men jag tror ändå att jag ska åka ut på en klubbtävling den 17 maj och bara hoppa 70 cm och 80 cm och bara leka runt och ha roligt. Och känna hur han känns, efter en tävling i höstas när jag ramlade av i en kombination plus att jag ramlade av på en träning för några månader sedan så har jag funderat på om Bolero verkligen vill hoppa mer och självklart sitter jag och tänker på att han kanske har ont i ryggen av det?

Men nu vet jag ju om det med ryggen och arbetar efter det och han har en ny sadel som passar så det är väl bara att prova sig fram och lyssna på hästen, han vet bäst, mitt hjärta ♥
 


After all we made it all this way

Kommentera

Publiceras ej