Regn

0kommentarer

Hur mycket kan det regna egentligen, vill verkligen ha ett ridhus just nu. Paddocken är mer som en pool för tillfället, går inte direkt att använda den. Hästarna har inte gjort mer än att gå i hagen de senaste dagarna och det har inte blivit mycket av det heller då dom bara vill in hela tiden.

Jag försökte tömlongera Bolero igår men jag var väl ute i tjugo minuter och efter det så var jag helt genomblöt och höll på och frysa ihjäl. Bolero såg helt förstörd ut för att jag hade släpat ut honom i regnet, men han jobbade ändå fint det lilla vi gjorde. Idag har han gått med tre täcken på sig då det blåser så att träden nästan ligger ner plus att det regnar.

Imorgon kommer förhoppningsvis min kompis hit och rider ut Nina med mig och Bolero, kan bli spännande. I alla fall för min del då Bolero inte gått mycket alls sen i måndags. Lite uteritt och tömlongering. Han är väldigt hingstig just nu också och försöker betäcka Cleo hela tiden och röjer runt i hagen som värsta rodeokungen ;) Toker ♥

Ska ge mig ut i stormen nu och ge hästarna mer mat, sen blir det en dejt med bröderna Salvatore, har saknat dem hela veckan ;) Håll alla tummar för att det blir bättre väder i helgen nu så att man kan rida, vill inte förstöra min nya sadel genom och rida i regn direkt.

Kommentera

Publiceras ej