Klubbtävling

0kommentarer

Det var såå roligt att vara ute med Bolero igen, att jag ens varit tveksam på att vi ska fortsätta tävla? Det är ju detta vi ska göra, nu är det bara och köra ;) Han var dock lite övertaggad idag och behöver få in lite tävlingsrutiner igen men men det kommer snart.

70 cm Clear Round - 4 fel
Tog gott om tid på mig att rida fram och få honom avslappnad, han kändes väldigt fin. På framhoppningen blev han stressad som vanligt så jag tog bara två språng, ett på räcket och ett på oxern, kändes bra. När vi kom in på banan så exploderade han verkligen och bocka, studsa och sparka bakut så det tog en stund innan vi kom till första hindret. Där överhoppade han sig rejält och efter fick han tokryck igen så jag fick lägga en volt innan tvåan, sen gick han klockrent. Så felfri på hinder.

80 cm bed A:1a - 4 fel
Hoppade inte fram honom innan klassen utan skrittade bara mellan klasserna för att inte tagga igång honom mer än nödvändigt. På banan så låg han på lite mer än i första klassen och jag hade svårare att hitta bra lägen men han hoppade bra ändå fram till näst sista hindret, ett rosa/vitt räcke såklart som han fick ner med frambenen, lite synd annars hade vi gått till omhoppning.

Men som sagt är så nöjd ändå, nästa tävling blir nog en lokal 90 cm och 95 cm. Bilder och filmer kommer ;)



Lånade en bild från Elins blogg på när vi väntar på att nästa klass ska börja ♥

Kommentera

Publiceras ej