Dagens Ridpass

0kommentarer


Bolero: Red igenom ravinen och upp till sandvägarna för det har varit sommarväder idag och den rundan är såå sommar för mig ;) Det var rätt mkt vatten i ån, typ upp till magen på Bolero och han tyckte det var roligt och stå och vifta med benen i vattnet och försöka skvätta ner mig och sadeln, buuse. Sen var han rätt lugn när vi galoppera genom skogen, det värsta är när man sen ska gå hem, passage trav och han höll på och rycka loss mina armar. Såklart glömde jag att ta på mig handskar också ^^ Förstår inte att det ska va så svårt o skritta, hjälper inte o göra halt tusen ggr eller lägga volter så fort vi kommer på rakt spår är det fullt ös, men men han är glad i alla fall ;)

Katrina: Red till klätterbacken och gick upp o ner några gånger där, hon var riktigt duktig idag förutom att hon försökte dra hem varje gång vi kommit uppför backen. Inte lika tittig idag heller, eller hon tittar ju på allt men hon hoppa inte iväg hela tiden. Efter klättringen gick vi ut på ängen och travade och faktiskt galopperade också, första gången jag galopperar henne utanför paddocken. Gick super bra! Hon är så söt när man galopperar för hon tar typ ett skutt in i galoppen, måste filma det :P Vill verkligen inte att hon ska åka nu när hon börjar funka så bra, men men det visste jag ju från början att hon inte skulle bli kvar här.

Kommentera

Publiceras ej