Dagens Ridpass

0kommentarer


Tänkte skriva lite om igår först och Bolero var stundtals sjukt fin, väldigt lugn och trevlig. Elin var ju med på Nina så vi skrittade bort till skogen och red på ängen där en stund. Det kändes verkligen som att Bolero börjar komma över ryggen bättre i galoppen och få med bakbenen mer och mer, fina hästen ;)

Bolero: Idag så fick han gå i paddocken, skrittade fram på vägen först sen travade jag runt på spåret och bara jogga igång. Han kändes lika lugn och fin som igår. Efter det började jag med dagens övning som jag snott från Emily på Ryttarduon.blogg.se, man rider som ett timglas ungefär och vänder in som snett igenom, gör skänkelvikning in till mitten sen lägger en volt ut mot andra långsidan och så skänkelvikning tillbaka till långsidan man kom ifrån. Svårt att förklara men det var en bra övning för Bolero, gjorde den bara i skritt för det är i skirtten han vill takta iväg så fort det blir jobbigt. Sen avslutade jag med att hoppa några språng och han gjorde det väldigt lugnt utan några rodeomoves, kunde galoppera lugnt till och med. Duktig häst idag med ;)

Nina: Hon var väldigt jobbig med Elin igår så jag tänkte att det skulle sitta i idag med men det gjorde det inte. Hon var lika seg som vanligt men det räcker med att hålla om med benen och håll handen stilla så går hon ju fint. Körde igenom alla tre gångarterna på spåret och red lite travvolter. Som avslutning provade jag att hoppa ett kryss, första gången jag hoppar henne och det gick bra, överhoppade sig rätt rejält men hon är ju inte mkt hoppad ;) Bilder på detta kommer i senare inlägg.

Kommentera

Publiceras ej