Dagens Ridpass

0kommentarer


Bolero: Blev tömkörning i paddocken då jag har lovat mig själv att tömköra två gånger i veckan nu pga av hans rygg. Och jag har bara tömkört en gång denna vecka så det blev tömkörning idag också ;) I alla fall så var han himla fin, mitt hjärta. Han lär sig verkligen otroligt fort, jag har haft halsförlängare på honom varje gång jag tömkört hittills men idag hade jag bara tömmarna som "inspänning" och han var hur avslappnad som helst. Testade lite öppna på långsidorna och han fattar direkt vad man är ute efter, han är så rolig att arbeta med alltså! Galoppen var också göör fin idag, lugna språng med en bra galopptakt.

Nina: Min kusin fick faktiskt testa och rida henne i paddocken idag, hon rider på ridskolan och det är ju meningen att Nina ska arbeta där i framtiden så lika bra o testa. Trodde aldrig det skulle gå så bra som det gjorde. Jag hade delta och grimskaft på i början och skrittade och travade med dem lite sen fick hon rida runt själv i skritt på spåret, över bommar och lite olika ridvägar. Nina var lugn hela tiden och blev inte rädd en enda gång! Sen är hon ju lite obalanserad, svårsvängd och vinglig som en unghäst men hon klarade testet bra tycker jag.
 
Cleo: Reds ut av sin medryttare Sandra idag som också tyckte att hon inte var helt fräsch i traven men att hon ändå hade varit väldigt pigg. Men hon minns också att hon var sånhär en period i höstas så det är väl bara att avvakta lite och se hur det utvecklar sig.

Kommentera

Publiceras ej