22 Maj 2012

0kommentarer

Helt awesome med sommar, jag älskar det! Både idag och igår har det varit riktigt varmt så till och med Bolero går utan täcke på dagen nu, han har fortfarande täcke på natten. Har funderat på att ha dem ute på nätterna men eftersom att Nina går i egen hage utan gräs så är jag rädd att hon kanske rymmer på natten om hon inte ser de andra som går i hagen lite längre bort. Sen ska Bolero ha allt sitt krafftfoder och då är det lättare o ge honom det inne.

Igår vila Bolero och jag trimma Nina i paddocken, första gången jag red ett mer krävande dressyrpass. Värmde upp i skritt och trav på spåret, sen gjorde jag mkt skänkelvikningar och mindre volter och krävde mer böjning, jobbade även lite i trav under nedsittning med samma sak och avslutade med att skutta över ett kryss. Sen var hon trött kan jag säga ;)

Idag har Bolero fått jobba igenom sig ordentligt, han var pigg och spänd så det blev ett rätt långt pass med mycket skritt. Framdelsvändningar, öpnna och sluta för att få honom och slappna av. Avslutade med lite galopp och försök till att trava ner lugnt men han skulle bara springa. Så han blev rejält svettig och fick en härlig dusch efteråt.

Om ni undrar va Cleo gör så vilar hon och äter metacam, ska kolla hur hon ser ut till helgen och bestämma hur jag ska gå vidare med henne ;)

Kommentera

Publiceras ej