Välkommen Katrina

3kommentarer

Vid lunchtid klev Katrina av transporten här hos oss :) Hon var super cool och travade inte många steg när vi släppte ut henne i hagen brevid Bolero och Cleo, hon kommer få gå ensam för Boleros skull, jag vill inte att han blir skadad eller att han skadar henne i sina betäckningsförsök. Han tror nämligen att han är hingst fortfarande, men han showade inte så mycket när hon kom ändå. Det är bra att hon är så lugn för då stressar Bolero inte heller upp sig alltför mkt :)

Idag har hon bara fått gå i hagen och äta massa hö, har varit inne och klappat lite på henne men hon får vara idag. Imorgon tänkte jag ta in henne och frisera henne lite, välbehövligt. Manen är lång och sliten, stora tussar i öronen osv. Sen kanske vi tar en promenad också. Men jag vet inte vad jag ska kalla henne? Hon heter Katrina och förra ägarna har kallt henne Katja, tycker jag inte är så vackert. haha. Funderar på Katie, Kate, Katy, Kat, Nina? Nån som har ett förslag? Nu tyckte jag nästan Nina kändes som att det passa bäst på henne :P

Som sagt omusklad och hårig ;)



Men jätte söt i ansiktet, älskar mulen ;)

3 kommentarer

Clara

11 Mar 2012 22:03

Okej, är det inte svårt att hinna med så många hästar? Jag har ett litet Newforest sto:)

Emily - Ryttarduon!

11 Mar 2012 22:22

Men vilken söt liten häst det var!



sv: Ja haha, han är sån. Ibland när han kommer lite knasigt så springer han bara rakt igenom allt istället så bommarna flyger åt alla möjliga håll!

elin n

11 Mar 2012 23:28

jag tycker nog också nina!

hon var ju rätt söt faktiskt! :)

Kommentera

Publiceras ej