Sprenger Bow Balance

7kommentarer

Har länge funderat på att köpa nya stigbyglar, jag vill ha några som väger lite mer än mina plaststigbyglar. Och som det är mer svikt i då mina knän gör ont och ena foten (som jag bröt för några år sen när jag och Cleo gick omkull) gör ont när jag rider mkt.

Därför har jag spanat in Sprengers bow balance stigbyglar, dock verkar det som att priset varierar väldigt från butik till butik. Allt från 1300 kr upptill 1800 kr, det blir att bara önska sig presentkort på Skara Hästsport när jag fyller år ;)

Så vad säger ni? någon som provat dessa stigbyglar och kan rekommendera dem?

Bild lånad från Filippa's Ridsport, klicka på bilden för att komma till hemsidan :)

7 kommentarer

Marie Nylund

14 Mar 2012 21:00

Jag har sådanna och jag älskar dom :)

Sara

14 Mar 2012 22:24

Marie: Du har det, det blir väl till och spara då ;) haha

Jenny

15 Mar 2012 16:37

jag har såna på hoppasadel, de är super. du får prva att rida med dom när du kommer. :)

Sara

15 Mar 2012 17:37

Jenny: haha vad bra då kan jag testa sadeln och stigbyglarna ;)

Tessan

15 Mar 2012 21:34

Hej Sara :) Tessan här;D jag har ett par sådana och de är SUPER när man får ont i knäna! Vanliga Sprenger funkar också men bow bakance har underlättat för mig! :) min häst hade jättesvårt att hålla vikten, (snooky) och fick tips om att ge lusern, vilket har varit sjukt bra!:) lite småfet nu och det var han verkligen inte förra året :)

Sara

16 Mar 2012 20:33

Hej Tessan! Hur är det?? allt bra med dig och hästarna?? Jag ska verkligen spara till stigbyglarna för alla verkar gilla dem ;) Lusern är super, Nina äter det nu önskar att jag kunde ge Bolero också men han äter det inte, bortskämda djur :P haha

Tessan

20 Mar 2012 21:12

Jo, det är bra :) Väntar på värmen nu bara ;) Jo, Ponnyn går super, ska starta första CR för i år nu vid påsk och den store är under igångsättning :)

Ah, dom är underbara ! Bland de bästa ja köpt :D Snooky åt inte det först heller men sen efter några dagar så fatta han att de va bara att käka upp det för inget annat erbjöds, haha ! Men kan förstå honom, det luktar ju inte alltför gott :)

Kommentera

Publiceras ej