Sadel

4kommentarer

Imorgon ska jag åka in med min sadel till Skövde Ridsport så dom kan skicka den vidare till Globus, kommer stå helt utan sadel tills dom tagit ett beslut. Det gör ju inget just nu för Bolero ska ju ändå inte ridas men jag hoppas att det inte drar ut alltför mycket på tiden. Jag älskar verkligen den sadeln, specialbeställd och så blev det såhär. Kommer ju inte köpa nån mer sadel från Globus kan jag ju säga.

Hos sadelutprovaren i lördags provade vi Lippo Marcello och Lippo Fazzino på Bolero, jag fastnade för Fazzinon. Dock skulle den behöva stoppas mer för att passa Bolero, men stoppningen är sååå mjuk som bomull. Nu hoppas jag på att jag kan få byta min sadel mot en Fazzino i alla fall, en mörkbrun, 17 tum vill jag nog ha. Har 17,5 på Globusen och den är lite stor i sitsen men passar ju mina långa ben.

Sadlar är verkligen så himla svårt! Nån som har någon åsikt om Lippos sadlar? All hjälp här tas tacksamt emot alltså, känner mig helt lost.

Lippo Fazzino

4 kommentarer

Tessan

21 Mar 2012 10:08

Jag har en lippo fazzino och är supernöjd med den! Jätteskön att rida i :)

Emily - Ryttarduon!

21 Mar 2012 19:24

Lippos sadlar är fina, många verkar gilla dem! Jag har dock bara suttit i en tyvärr och den var x-vid och på min lilla Prins så fungerade det inte alls för mina ben stod rakt ut haha! för bred häst x)

Sara

21 Mar 2012 22:29

Tess: Antar att det är Snooky som har den? ;P hur är han i ryggen?? har du bild? ;)

Anonym

24 Mar 2012 23:04

Ah, det är snooky som har den :) Liten markant lång manke, relativt rak i ryggen :) Kolla mina bilder på FB så ser du lite :D

Kommentera

Publiceras ej