Ny häst

1kommentarer

På söndag kommer det ett brunt litet sto på 156 cm hem till mig, hon är ett polskt halvblod och 9 år. Tanken är att hon ska kunna arbeta på ridskolan framåt hösten, det är alltså ridskolan som köper henne. Kommer behövas mycket jobb från min sida då hon har stått i ca 2-3 år och före det nästan enbart riden i skogen. Har varit i rihus och är lite hopptränad men som sagt det var ett tag sen.

Hon är av bra modell och har bra ben men hon har gått utan täcke hela vintern så hon är bra lurvig så det blir spännande o se hur hon ser ut när hon tappar all päls. Hon verkade väldigt snäll och med på det mesta och inte hög i rang utan vill gärna gå bakom en när man leder och gömma sig lite. En blyg liten dam alltså, motsatsen till både Bolero och Cleo. Bolero ska ju helst va i centrum hela tiden och Cleo hon brötar över allt och alla om hon får :P

Så nu kommer ni få en häst till att följa här i bloggen, dock kommer det ju inte bli så mkt arbete för henne i början direkt. Lite pyssel, promenader, longering och tömkörning för att bygga upp muskler och börja belasta senor och sånt igen. Sen ska jag förhoppningsvis kunna sitta på henne ;) Någon gång under helgen ska jag fixa informations inlägg här om alla tre hästarna för jag har inte berättat nåt om mina egna heller har jag kommit på.



Mitt förra projekt som kom från ridskolan, jag red till och sålde honom.
Grym ponny som Okidoki fast i b-ponny format :) Han bor nu i Borås.

1 kommentarer

Emily - Ryttarduon!

09 Mar 2012 16:09

Vad roligt med lite projekt! :)

Kommentera

Publiceras ej