Dagens Ridpass

0kommentarer

Bolero: Planen idag var ju att hoppa i paddocken men jag tänkte om lite där, han blir ju så stressad om jag rider där och ser att det är hinder framme. Det var ju så fint väder också så då bestämde jag mig för att rida ut först, samma runda som vanligt alltså halva sörborundan i skritt och lite galopp på ängen, då var han avslappnad och fin. Då passa jag på att rida hem och bara trava igenom den övningen jag la fram igår, inga hinder alltså utan bara 5 bommar med 3 m mellan. Han spände sig och ville springa på fortare såklart men inte bocka och hopp och skutt i alla fall. Tog dem även i galopp några gånger sen var jag nöjd.

Red ändå över en timme, dock inte effektivt arbete i mer än 30 min kanske annars var det mest skritt. Men jag tror det är ett bra upplägg att bara gå till paddocken i slutet av ett arbetspass och köra 15 min där, då hinner han få ut lite energi och hitta en avslappnad form innan man börjar med bommar/hinder. Och att man gör det kanske varannan dag så blir det ju inte jobbigare än o hoppträna en timme en gång i veckan liksom. Plus att det inte blir en så stor grej av bommar/hinder.

Kommentera

Publiceras ej