Dagens Ridpass

0kommentarer

Bolero: Han håller på och leker hingst i hagen och vill väldigt gärna betäcka "Nina" men eftersom att det är staket mellan dem så hoppar han på Cleo ist, suuck han lär ju tappa massa i vikt när han håller på såhär. Men en bra sak är att han är lugn och rida. Han gick ju gör bra igår så idag skrittade jag och trava i skogen och sen lite galopp på ängen. Hade rakt gummipelham, det var väl ca ett år sen jag red på det. Men det hjälpte mig mycket då att få ihop galoppen så även idag, ökade och minskade sprången och han gjorde det bra :)

Cleo: Det är aldrig kul och rida någon annan häst när man är van vid Bolero för ingen är som honom. Och Cleo är verkligen raka motsatsen, seg i munnen, seg för skänkeln, kort hals som gör att hon har svårt att gå i form. Nu är hon dessutom inte riden alls mkt så jag skrittade mest men tog lite galopp med i skogen. Men ja nån woow känsla får man ju knappast på henne men hon är söt ändå ;)

Nina: Friserat henne ordentligt och borstat bort massa päls, sen promenera vi upp till stora vägen och tillbaka. Hon är ju inte pigg direkt, fick dra henne efter mig ungefär, haha. Imorgon ska hon få prova longering med inspänning en stund.

Lurvis på promenad ;)

Kommentera

Publiceras ej