Dagens Ridpass

2kommentarer

Jag har ju fått hem den polska hästen idag så jag trodde Bolero skulle vara tokig och rida. Men jag tänkte att jag skrittar och travar lite i paddocken i alla fall för det har varit så gött väder idag. Så jag värmde upp lite och han kändes göör fin även i traven! Den lilla studsserien som jag byggde upp för ett tag sen stog kvar så jag tänkte att han är ju så lugn idag så vi provar och hoppa den. Och han gjorde det sååå bra! jag red på i trav för jag hade satt upp ganska kort avstånd, men han bara kollade vad han skulle göra sen hoppa han lugnt igenom hela serien. Jag gjorde det tre gånger åt varje håll och han gjorde det klockrent alla gånger, inte i en bom. Så då var jag mer än nöjd och trava av honom på vägen, sååå duktig<3 Det var grymt länge sen han var så lugn med bommar/hinder, han låg liksom inte ens på i handen utan var jätte mjuk, jag är fortfarande i chocktillstånd, haha.

Här är studsserien, hade 3 m mellan bommarna/hindren,
nästa gång ska jag prova att höja upp räckena lite ;)

2 kommentarer

Clara

11 Mar 2012 18:03

Hej, fin blogg! Vad är det för ras på din häst?

Fanny & Filippa

11 Mar 2012 18:16

Fin blogg!

Kommentera

Publiceras ej