Dagens Ridpass

0kommentarer

Red ett ordentligt dressyrpass på Bolero, det behövdes då jag inte gjort det på sjukt länge. Fokuserade mest på skänkelvikningar, för han gjorde dem inte bra när jag red i helgen. Men idag gick det bra efter en stund så då gick jag över till att rida framdelsvändningar det gjorde han också bra i skritt men ville gärna slå över till passage när det blev jobbigt. Jag vill att han ska trampa på i skritten med långa steg men han tycker det är mkt lättare att ta korta travsteg. I slutet fick han trava runt lite på fyrkanten, det gick väl okej men trav är inte våran bästa gångart just nu. haha.

Ikväll har jag lovat att vara vikarie på ridskolan för en av ridlärarna är sjuk, jag trivs inte riktigt med att ha lektioner men nån gång ibland får man ju ställa upp. Hade ju mycket lektioner förut men man tappar det fort alltså. Men jag hoppas att eleverna är snälla, känner ju allihop så det ska nog inte blir några problem :)

Kommentera

Publiceras ej