Dagens Ridpass

0kommentarer

Bolero: Blev lite longering för honom idag, han var spänd. Ganska fin i traven till en början men när jag spände in honom lite för att få honom att gå i en bättre form så tappade han ryggen helt och ville inte galoppera avslappnat. Längde då ut inspänningen igen och det blev lite bättre men ändå ingen fin galopp direkt. Det är konstigt att nu går galoppen bra när jag rider och dåligt när jag longerar, för ett år sen var det verkligen tvärtom. Bolero är verkligen speciell, har aldrig träffa en häst med så mkt personlighet eller som är så skarp i psyket, man har aldrig tråkigt med honom i alla fall ;)

Cleo: Gick ett lättare dressyrpass med sin medryttare när jag longerade B. hon såg lite grinig ut i början vilket hon är jämt men när det släppt såg hon fin ut tyckte jag.

Fick ett roligt telefonsamtal förut också, ska berätta vad det handlar om så fort allt är klart till hundra procent, det har såklart med hästar att göra eftersom detta är en hästblogg, hihi :)

Kommentera

Publiceras ej