Dagens Ridpass

0kommentarer


Bolero: Longerade igen och han blev så hiiiimla fin. Det blåste typ orkan ute så i början var han ganska spänd och jag tänkte att jaha det här blir ett kort pass med bara skritt. Men det släppte fort och han fick även ta lite galopp idag, uppskattat skulle jag tro. Han rörde sig nåt grymt i traven alltså, vilka gångarter den hästen har när han väl slappnar av. Jag vill bara rida nunununu, han ser så fin ut. Hoppas verkligen veterinären tycker han ser bra ut nu på onsdag, jag tycker ialf att han ser fräsch ut! Fina fina fina Bolero, jag börjar nästan gråta så mycket tycker jag om honom, haha<3

Cleo: Min kusin Johanna red henne i skritt och trav under tiden som jag longerade B. tyvärr höll dom på o sköt på skjutbanan idag med så Cleo blev lite halv stirrig, hon är på hugget nu den lilla tanten, Bolero bryr sig inte ett dugg om när dom skjuter vilket är otroligt skönt ;)

Nina: Vila! Men hon motionerade i hagen när vi tog ut de andra hästarna. Sprang så hon var helt genomsvett och gnägga tusen ggr, Mamma sa att hon till och med hade gått omkull för att hon sprang så. Lilla gumman alltså, men samtidigt måste vi ju kunna gå iväg med Bolero och Cleo en stund också.

Svårt med hästar som inte kan vara ensamma, Bolero kan ju inte heller vara det så honom får jag ju stänga in i sjukhagen om han ska va själv. Annars springer han tills han dör typ. Cleo gillar inte heller att vara själv men hon gnäggar mest och på sin höjd tar hon några travsteg. Tycker att dom borde fatta att det bara är en kort stund och sen kommer de andra hästarna tillbaka men hästarna tänker verkligen i nuet ;)

Kommentera

Publiceras ej