Dagens Ridpass

0kommentarer

Bolero: Skrittade honom för hand i ca 30 min, i powerwalk tempo för han kan verkligen inte gå långsamt. Borstade och greja också såklart, tvättade svansen och proppade i honom godis. Han har tuggat sönder Cleos regntäcke idag och han har bara vilat i tre dagar, denna veckan nog kan bli rolig.

Cleo: Longering ca 25 min

Nina: Red i ca 40 min och det är för att hon går så långsamt passen blir 40 min, om jag hade gjort samma sak med B. hade det tagit max 20 min, haha. men skrittade upp till vägen där jag har ridit upp ett fyrkantsspår på stubbåkern. Där skrittade jag ett varv åt höger och ett varv år vänster, sen provade vi trav två varv åt höger och två varv åt vänster sen var hon svettig och vi gick hem. Jag hade Cleos hoppsadel på henne och gud vad mkt bättre det kändes, hade även med dressyrspö. Så hon kändes redan bättre än förra gången jag red, duktig liten häst :)

Kommentera

Publiceras ej