Dagens Ridpass

0kommentarer

Cleo: Red ett litet dressyrpass i skymmningen, hade varit mysigt om det inte var kallt och blåste. Gjorde bara lite basic saker med henne som serpentiner, skänkelvikningar och försökte få henne ärligt fram för skänkeln. Hon är ganska svår för antingen är hon lat och vill inte gå fram, när inte det funkar för o slippa jobba så springer hon istället. Men hon är mjukare i traven än i skritten, så det är väl där man får börja och försöka få loss henne. Hon har verkligen tappat mkt på ett år, förra vintern satt jag ju och red galoppirutter osv på henne då var hon löjligt välriden, men med lite träning så är hon väl tillbaka i form igen ;)

Nina: Skrittarbete i 30 min, som jag skrev i förra inlägget.

Min fina Bolero har vilat idag och det tyckte han inte alls var roligt, han har stått vid ingången till hagen hela dagen nästan och tittat efter mig och gnäggat så fort jag närmat mig hagen för att ta ut nån annan häst. Den blicken man får när han inte får gå med in alltså, det gör nästan ont i hjärtat men han behöver ju nån vilodag han också och bara få gå i hagen och vara häst :P Han blev i alla fall borstad och pussad på när jag tog in dem, då trivs han när han är i centrum. Nu blev detta nästan ett eget inlägg men det är så när jag börjar prata om Bolero <3

You're every minute of my everyday

Kommentera

Publiceras ej