30 Mars 2012

0kommentarer

Känns bra att det regnar ute nu och att det ska bli minusgrader inatt. Hej isgata, igen! Det var ju vår alldeles nyss, jag vill ha värme, gick liksom i dunjacka förut ^^ Idag har jag gjort minsta möjliga med hästarna för att jag var på yoga i förmiddas och kan knappt röra mig nu. Visste att jag var stel men så stel?? Ledaren för yoga klassen påpekade också att jag hade dåliga knän och otränad rygg, jo tack det var väl ingen nyhet. Så nu ska jag bli bättre på att träna ryggen!

Jag longerade i alla fall Nina i en kvart och det känns som att hon landat lite mentalt nu. Hon är mer trygg med vad jag vill att hon ska göra och lyssnar bättre. Sen får vi se om det bara var en tillfällighet idag eller om hon fortsätter koncentrera sig på vad jag vill och inte på allt runt omkring. Bolero och Cleo har vilat, Bolero har stått och kollat längtansfullt efter mig hela dagen. Var ute och mockade en stund i hagen och då stog han och slickade på hela min jacka och skulle stå i skottkärran, översocial och uttråkad häst ;) Funderar på att slänga på dressyrsadeln på måndag och skritta honom lite, har fortfarande inte hört nåt om hoppsadeln :(

Nu ska jag ta min stela kropp till sängen, hörs imorgon då är det helg och sovmorgon :D

Kommentera

Publiceras ej