28 Mars 2012

0kommentarer

Har precis kommit in från att ha longerat Bolero i paddocken, vi hann precis bli klara innan det började regna ;) Jag tyckte han var duktig idag faktiskt, han fick skritta över en bom i början och det var tydligen roligt för han drog iväg i galopp och tog ett stort språng över bommen. haha söthästen<3 Så då lämnade jag bommen, tänkte att det var lugnast så. Sen körde jag många skritt travövergångar och han slappande av bra för att vara honom. Hade både halsförlängare och inspänningstyglar på och det verkar funka bra, dock var inspänningen typ på första hålet endast för att göra det lite stadigare då halsförlängaren är så mjuk och töjbar :P

Igår hann jag inte blogga men Clara och Cleo tog min plats i hoppgruppen för Erika nu när Bolero inte kunde vara med. Cleo tyckte underlaget var lite tungt och jobbigt i ridhuset men dom kämpade på bra ändå. Filmer kommer senare när jag klippt ihop dem! Bolero och Nina fick ju då vila igår när vi åkte på träning.

Jag har ringt och beställt tid för Bolero på kliniken nästa vecka också, så det blir på onsdag vi ska in och kolla bakbenet som han visade hälta på efter böjprov, samt kolla spänningar i ryggen och passa på att kolla tänderna med! Sen på torsdag nästa vecka kommer hovis också så det blir en service vecka för Bolero, hahaha.

Kommentera

Publiceras ej