23 Mars 2012

0kommentarer

Gött väder idag också, jag har ridit Nina en stund bara dom andra har vilat. Gjorde inte mer än skritt och lite trav, hon var ganska spänd och tyckte allt var farligt idag. Jag vill bara rida Bolero alltså, den hästen är som gjord för mig och ingen annan är rolig och rida när man bara jämför med honom hela tiden. Hade jag bara haft en sadel så kunde jag ju skrittat lite men känner inte för att rida i dressyrsadeln nu när han är så pigg ;)

Sen funderar jag lite över Botulism, mina hästar äter hösilage men är inte vaccinerade. Men idag hittade jag grus i en bal och jag hade redan hunnit ge kanske två kilo av det till hästarna, slängde resten för att vara på den säkra sidan. När man kollar runt så verkar det ju som att inte ens en häst per år drabbas av detta i Sverige? Och det är ju nästan alla som får hösilage nu, risken är ju minimal men ändå vill man ju göra allt för att dom inte ska få det .. Det känns ju som att det är lika stor risk att dom får i sig bakterien när dom äter direkt från marken i hagen eller får i sig det via krafftfodret eller så? Sjukt svårt, nån som vet vad det kostar osv?

Kommentera

Publiceras ej