22 Mars 2012

0kommentarer

Tänkte skriva ett dagens ridpass inlägg men sen kom jag på att jag faktiskt inte har ridit idag, haha. Så ska berätta vad hästarna fått göra ändå. Bolero orkade jag gå med i hela 40 min idag, i repgrimma. Han var lite stark och jobbig men han försökte inte dra iväg i alla fall. Leder honom alltid i träns annars för han blir lite lättare att kontrollera med bett i munnnen. Nu ska han skrittas i tre dagar till sen ska vi börja longera, håll ut!

Nina har vilat, hon gick ju både tisdag och onsdag så det behövde hon. Imorgon blir det ridning för henne igen. Clara har ridit Cleo en sväng nu på eftermiddagen och det hade gått bra :) Sen måste jag bara säga att vädret är så sjukt bra, underbart att slippa frysa hela tiden. Cleo har gått utan täcke en stund på dagen, Nina går utan jämt, men Bolero vågar jag inte ta av täcket nu så att han blir kall om ryggen.

Det vore kanske kul med lite ridbilder på Nina? Vore roligt att ha lite och jämföra med nu i början mot hur hon ser ut om några månader. Kanske får försöka fixa det under helgen :P

Kommentera

Publiceras ej