17 Mars 2012

3kommentarer

Idag har jag och Bolero varit på ridskolan i princip hela dagen lång. Det var ju ridbarhetskurs som jag berättat om. Bolero blev kollad först hos en veterinär med kiropraktik utbildning, hon gjorde en besiktning helt enkelt. Kollade över hela hästen, gjorde böjprov, longeringsprov osv. Han reagerade på böjprovet på vänster bak, dock släppte det efter några steg men hon tyckte ändå att han skulle skrittas i en vecka nu och sen longeras lång och låg i en vecka pga av spänningar i ryggen som hon också hittade. Han kommer även få metacam första veckan. Efter de två veckorna får vi se om han ska kollas igen, vilket jag tror jag vill göra för att vara säker.

Kollade även upp min sadel som jag tycker ligger i bakvikt och det var precis vad den gjorde, plus att det antagligen är en spricka i bommen som har gjort sadeln sned. Det måste dock vara ett tillverkningsfel för jag har bara haft sadeln i 1,5 år och varit väldigt rädd om den så det kan inte ha hänt hos mig. Så jag ska försöka byta den mot en annan sadel eller nåt, jag vet ärligt talat inte. Man blir ju bara så trött på dessa sadlar. Har garanti kvar på den så nåt får väl tillverkaren göra åt det.

Det här känns såklart inte alls roligt nu när jag tycker att Bolero går så himla bra och allt. Men ändå tur att jag kollat upp det innan sadeln gjorde mer skada än den redan gjort. Sen är det bara att hoppas på att Bolero ser fräsch ut efter några lugna veckor och att hon ev kan behandla honom i ryggmusklerna. Veterinären berömde B. för att han var så himla trevlig att ha och göra med, han skötte sig verkligen hur bra som helst, fina häst<3 Cleo och Nina har vilat för att jag inte hunnit med dem, får ta tag i det imorgon!

3 kommentarer

Emelie

18 Mar 2012 09:55

Fan va kass med sadeln då, reklamera den.

Hur hamna den i bakvikt då? Hade du inte ute såna sadelnissar när du köpte den :P

annie ♥

18 Mar 2012 19:40

Hejhej!

Jag säljer lite hästprylar på min blogg, kolla gärna!



http://narvefors.blogg.se/2012/march/hastprylar-tillsalu.html



MVH Annie

Sara

19 Mar 2012 00:08

Emelie: Jo den är utprovad på Skövde Ridsport för 1,5 år sen så den borde ju var bra. Får se vad dom säger när jag ringer ;)

Kommentera

Publiceras ej