16 mars 2012

0kommentarer

Whoop Whoop dagen började med att släppa ut hästarna men det gör jag varje dag så inget som behöver skrivas egentligen. Efter frukost och sådär åkte jag ner till ridskolan och red Minella igen, hon var mkt bättre idag än förra veckan. Övade på ungeför samma sak, att hon ska orka hålla ihop galoppen, hon blev fin.

Åkte sen hem och red ut Bolero, berättar om det i ett eget inlägg. mockade såklart och fixade allt i stallet också innan jag drog iväg på efterlängtad massage, hur gött är det inte eller? En personlig massör att ha hemma vore ju inte helt fel.

Imorgon ska Bolero få åka med ner till ridskolan där det är "ridbarhetskurs" i helgen, läs mer om det här. Det är alltså en personlig coach, kiropraktor för häst och människa och en sadelutprovare som kollar hela ekipaget. Dock ska jag bara kolla min sadel och kolla Bolero hos kiropraktorn, vågar inte gå till kiropraktorn med mig själv :P haha.

Jag hoppas att dom inte hittar för mkt fel på Bolero heller, han går ju väldigt bra i ridningen nu så. Men jag tror att sadeln inte ligger bra, den hamnar i bakvikt och jag får verkligen kämpa för att sitta "rätt" så den lär ju säkert behöva bytas ..

Kommentera

Publiceras ej