15 Mars 2012

0kommentarer

Första ridturen på Nina är avklarad och det gick i slowmotion, förutom när vi skulle hem. Då fick hon ryck och skulle dra hem till Bolero och Cleo, haha så söt. Får nog försöka komma ihåg att ha med dressyrspö nästa gång jag rider så vi kommer lite mer framåt även på väg bort från gården. Vi var väl ute i 30 min men eftersom vi bara skritta i slowmotion så var det nog inte alltför jobbigt för henne ;)

Det vi först ska arbeta med är att få henne fram till bettet, för jag hade ingenting i handen att rida fram till och hon gick bara och slingrade sig och sköt ut bogarna åt höger och vänster. Och självklart att hon ska trampa på men bjudningen kommer ju med tiden, det är som att rida en unghäst fast hon är 9 år. Mkt jobb kommer krävas men det visste vi ju ;)

Jag har varit på granngården och köpt massa mat till Bolero idag med, dom undrar väl vad jag gör av all mat jag köper, haha. Men har man en svårfödd häst så är det så. Nä nu ska jag slänga på mig headsetet och gå ut igen, dressyr på Cleo står på schemat och det blåser svinkallt så lite musik för och stänga ute blåsten känns inte fel.

Kommentera

Publiceras ej