Midsommar

0kommentarer

Midsommaraftonen är över för denna gången och lite fint väder var det allt ;) Extra skönt med en till ledig dag i alla fall, nu har man hela helgen kvar.
 
Igår tömkörde/tömlongerade jag B. i paddocken, han var riktigt fin. I hans svåra varav (vänster) där han gärna pinnar på som bara den i traven för att slippa bära vikt på innerbak travade han med en bra takt och riktigt schvung i steget. Jag fick smacka för att han skulle hålla i gång traven och inte gå ner i skritt, har väl aldrig hänt förut.
 
I högervarvet var han lite spändare och lite springig stundtals men annars hyfsat fin där också. Höll väl på i max 30 minuter, sen tog vi en lång seg promenad upp till brevlådan och Bolero stannade och käkade klöver varann meter, han brukar ju annars älga på som bara den men igår gick han verkligen efter mig som en hund, gosehästen ♥
 
Idag tänkte jag väl rida ut en runda men får se hur det blir med det för det ösregnar :s Ska i alla fall ge mig ut och fixa boxarna nu för hästisarna fick vara inne inatt då det började regna igår kväll.
 
Bild från förra midsommarafton :)

Kommentera

Publiceras ej