Dagens Ridpass

0kommentarer


Skrittjobb i paddocken mellan alla regnskurar och han var så himla fin! Red faktiskt med sporrar på honom idag, det händer kanske två gånger om året, men jag får nog börja göra det lite oftare för det var mycket lättare att flytta honom med dem. Han tog inte till passagetrav för att komma undan en endaste gång utan jobbade på fint.

Gjorde lite serpentiner, volter och öppna, tänkte verkligen på de saker Madde tipsade om på förra dressyrträningen. Att verkligen vara övertydlig med sitsen när jag vill vända så att han vänder med hela kroppen och inte bara förböjer sig i halsen. Redan efter något varv på kort tygel så hade jag honom jämt på bägge tyglarna. Red kanske bara i 30 min för det började spöregna då gick vi in, men jag hade gärna trimmat vidare när han kändes så bra ;)

Bolero idag, jag gillar paddar ;) haha

Kommentera

Publiceras ej