28 Juni 2012

0kommentarer

Idag har hästarna fått nya skor vilket verkligen behövdes, har gått för många veckor denna gången men men nu är dom fina om fötterna. Dom har varit ute inatt också så jag behövde inte mocka, vädret ser fint ut nu med så det lutar åt en till natt ute, skönt.
 
Igår red jag dressyr/uteritt började med att jobba honom på ängen i skritt och galopp och han var fin så länge jag orkade rida ihop honom, måste verkligen sluta slörida och igår red jag verkligen ordentligt då gick det bra också. Efter det så gick vi i en runda i skogen och han kunde trava säkert 500 meter i låg avslappnad form och luft i steget utan att ligga på och öka hela tiden, behöver jag säga att jag bara satt och log? Underbara häst!
 
Idag tömkörde jag lite efter att hovslagaren var klar, men det var så mkt blinningar så han var lite stressad över det annars var han mjuk och fin i bägge sidorna faktiskt och travade med bra takt :)

Kommentera

Publiceras ej