24 Juni 2012

0kommentarer

Kanske ska döpa om dagens ridpass till dagens arbete eller något sånt istället för jag vet aldrig vad jag ska ha för rubrik när jag har tömkört/tömlongerat ;) Vilket jag gjorde en snabbis idag i regnet, suuuck.
 
Bolero var fin i alla fall, lite överkänslig i början och jag fick inte smacka eller nåt för då flög han iväg. Lugnade sig ganska snabbt när han fått trava några varv och jobbade på bra. Fick igenom högersidan ordentligt så han verkligen kom runt där, han vill ju gärna gå vänsterställd annars.
 
Funderar på att utöka tömkörningsjobbet till 3 dagar i veckan och rida 3 dagar plus 1 vilodag. Tror det är bättre för ryggen än att låta honom vila helt 2 dagar i veckan. Men man ska hinna och orka gör det också, och vädret just nu gör ju inte saken lättare ..

Kommentera

Publiceras ej