12 Juni 2012

2kommentarer

Motivationen är i botten igen, vädret är tråkigt och jag saknar och ha en "projekthäst". Igår red jag ut och blev genomblöt IGEN, det ösregnade hela rundan och jag kommer aldrig mer rida i regn alltså. Utrustningen blir ju förstörd och Bolero stannade typ hundra gånger och undra om jag blivit galen som tvingade ut honom i det vädret. Han var trots allt snäll även om han helst ville springa hem till sin mysiga box ;)

Idag har vädret varit bättre så det blev lite trimm i paddocken och vi fortsatte på lördagens spår och han var riktigt fin. Lite för överladdad och tog gärna till passagetraven när det blev jobbigt men överlag så fick jag ut det jag ville av passet. Det är så kul att det går och pressa honom lite mer i dressyrjobbet nu utan att han går i taket, fiina hästen ♥

Imorgon tror jag att det blir longering, var super länge sen jag bara longerade och inte tömlongerade ;)

Ninis finis, det är faktiskt tomt i stallet utan henne

2 kommentarer

Emelie

17 Jun 2012 09:52

Du har ju en projekthäst xD Bolero haha

Sara

17 Jun 2012 23:21

Haha ja men Bolero kommer alltid vara ett projekt. Det var kul o ha en lat och en pigg häst o variera mellan x)

Kommentera

Publiceras ej