Tävling 22 Juli 2012

1kommentarer

85 cm bed. Clear Round - 0 fel: Han kändes lite seg när jag red fram, var inte riktigt framme för skänkeln. Skrittade bara där för att inte tagga till honom för mycket. Fick komma in på framhoppningen ganska snabbt och där kändes han bättre när jag travat lite och skuttat över det "lilla". Hoppade räcket en gång och han kändes fin, galoppen var ok och han drog inte iväg. Skulle sen hoppa oxern men det ville han inte vara med på utan skulle dra mot utgången ist, provade och trava på en gång men då slängde han sig x) Sen tog vi det i galopp och då rev han frambommen så jag kom på det direkt igen och då hoppa han fint. Han behöver ju oftast få slå ner nån bom på framhoppningen för att komma ihåg o lyfta på benen.
 
Väl inne på banan kändes han cool och pga av den låga höjden travade jag på första hindret sen rulla han på i en bra galopp hela banan tycker jag, kom fel på varenda oxer men bra på alla räcken. Vilket inte gör nåt för oxrar hoppar han alltid bra på :P Hinder nr 6 fick man välja om han ville hoppa en oxer eller en vattenmatta med bom över, valde oxern för jag har inte hoppat vattenmatta på evigheter och Bolero tycker att så låga hinder kan va läskigt x) Är i alla fall överlag nöjd och det känns som att vi fick en bättre rytm och inte lika mycket av och på som det annars kan bli, plus att det kändes väldigt lätt för B. vilket var meningen när han inte vart ute på ett tag! Film kommer.
 
haha älskar Boleros min typ: oh no inte mer fotografering ;)

1 kommentarer

alexandra

24 Jul 2012 15:43

HAHA älskar alla boleros miner på bilderna x)

Svar: haha ja han var inte på posar humör alltså xd
teambs.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej