Dagens Ridpass

0kommentarer

Idag blev det äntligen lite hoppning i paddocken eller hoppning och hoppning mer lyfta på benen kanske man ska säga. Eftersom jag inte hade någon som kunde hjälpa mig fick jag hoppa på samma höjd som va ^^ Började med att rida fram på vägen sen gick jag upp till paddocken, hade ställt två hinder på långsidan och ett mini hinder snett igenom så att det blev som en liten bana. Bolero var kanon fin lagom pigg och med en bra galopp utan att vara alltför dragig ;)
 
Tänkte mycket på en artikel i Equipage om heta hästar som var skrivet av Henrik Tapper, "att man ofta kortar dem så mycket man kan i svängarna och sen skjuter dem iväg mot hindret, vilket blir väldigt orytmiskt och hästen landar ofta långt bakom hindret." Kände att det stämde in precis på Bolero så jag försökte hålla igång en bra galopp i svängarna också och han kom hela tiden rätt på hindren, hade även lagt markbommen långt framför hindret så att han skulle hoppa av tidigare, vilket han har svårt för på räcken. Men jag är såå nöjd och såå kär i den hästen idag ;) ♥
 
Dagens övning :)

Kommentera

Publiceras ej