Stallrutiner hos mig

0kommentarer

Tänkte skriva ner lite rutiner för hästarna. Har ju bara mina två Bolero och Cleo vilket är väldigt bekvämt. Som mest har vi haft fyra hästar här på gården men två är helt lagom ;) Jag sköter allt kring hästarna själv utom när jag jobbar kväll då tar min mamma och hennes sambo in hästarna åt mig, dom kan även fodra osv om jag inte är hemma.

07.15 Utsläpp, 3 kg hösilage i hagen, Bolero får krafftfoder innan dom går ut.

11.00 Lunch 1, 3 kg hösilage i hagen

12.00-14.00 Rider oftast denna tiden

14.00 Lunch 2, 3 kg hösilage i hagen

17.00 Eftermiddag, 2 kg hösilage i hagen

19.00 Insläpp, Båda får sitt krafftfoder, Bolero får 3 kg hösilage och Cleo får 1 kg

23.00 Kvällsmat, Bolero får krafftfoder+4 kg hösilage Cleo får 2.5 kg

Såhär ser det ut just nu, alla tider är ju ungefär och utgår från en dag där jag är ledig. Jobbar jag så ser det såklart annorlunda ut beroende på vilka tider jag jobbar osv. Det är ganska mkt skillnad på hur rutinerna ser ut på vintern respektive sommaren eller hur?

Kommentera

Publiceras ej