Dagens Ridpass

0kommentarer

Bolero övade på sina rodeomoves och jag övade min balans ungefär ;) hihi. Vi tog "sörborundan" idag, annars brukar vi vända efter halva och inte gå in på "galoppvägen" men eftersom jag hade planerat att rida ut på riktigt idag så tog vi alltså hela rundan. Han var vrålpigg efter att han vilat en dag, passagetrava och höll på o slita av mig armarna. Och när vi skulle galoppera sköt han rygg, bocka, sparka bakut och gjorde massa andra trevliga rörelser ;) När han väl galoppera rakt fram så gick det ändå rätt bra, han drog inte iväg alls mkt, han ville hellre krulla ihop sig och bocka. Hihi söööte<3 Imorgon blir det dressyrarbete för o få lite ordning igen!

När jag var klar med B. tog jag in Cleo och broddade henne (endast i fram, vill inte att hon kickar Bolero med broddar) och borstade av henne. Hon vilar just nu men ska sättas igång så fort vädret blir bättre. Jag vill inte rida henne nu för Boleros skull, han rejsar ju så i hagen och min lilla "sjukhage" är så knölig och isig så där vill jag inte ha honom.

Kommentera

Publiceras ej