Dagens Ridpass

0kommentarer

Blev inte jätte seriöst, han fick mest galoppera på och jag stog i lätt sits. Det har kommit ca 10 cm snö så då får man passa på o galoppera. Mamma var med o tog några bilder också det var dock första gången hon fota med min systemkamera så det blev inte så många bra bilder men några som kommer upp i ett eget inlägg. Bolero kändes rätt bra annars, han var lite rädd för mamma bara och ville inte gå nära kameran, haha. Red med min sadelgjod som har magplatta idag för att testa den, inte haft den sen i sommras? Rider ju annars alltid med min Eric le tixerant gjord, och Bolero som har sadeltvång märkte jag en stor skillnad på, minns inte att det var sån skillnad. Man märker nästan ingenting av hans sadeltvång med Eric le tixerantgjorden men idag när jag hade den vanliga ville han kasta sig ur stallet och var jätte spänd, rider nog inte med den på ett tag ;) haha.

På denna bilden från idag ser man verkligen hur han har biffat till sig, vem trodde att han skulle kunna se sån ut. Min fina lilla häst! Måste verkligen säga att Krafft muskel och Krafft pluss protein är helt klart bästa fodret om man har en smalis till häst. Bolero börja äta det lite smått i sommras och brukar alltid bli smal på vintern men i år är han hur fin som helst!

Kommentera

Publiceras ej