Dagens Ridpass

0kommentarer

Innan jag skriver om dagens ridpass så kan jag säga att hästarna vilade igår pga av att det regna hur mkt som helst, jag klippte inte Bolero heller då det inte går så bra o klippa om hästen är blöt ;)

 

Idag så hade det frusit i marken igen och det var rätt halt, härligt värre. Jag har min hästar obroddade för det känns som det blir en så onaturlig ställning för hoven när inte broddarna sjunker ner i marken. Men Bolero halkar när man går till och från stallet så jag valde att brodda när jag red, tog av dem sen igen. Skrittade och travade bara, red lite lösgörande skänkelvikningar och övergångar. Han var toppen fin, även i traven slappnade han av och hade ett bra stöd på bägge tyglarna! Hade även den nya Akton paden och den låg jätte bra, vet inte om det va därför han gick så avslappnat eller om han bara hade en bra dag ;)

 

Det enda minuset är att det vita överdraget "fäller" så schabraket blev också lite vitt

Kommentera

Publiceras ej