Dagens Ridpass

0kommentarer

Vad ska man skriva? Duktig häst som trots knöligt/halt underlag jobbade på så gott han kunde. Jag red inte bort till gräsvallen där vi red igår för det är en bit o rida dit istället tog jag stubbåkern som ligger lite närmare. Men det gick knappt och skritta, och kallt som tusan var det. Jag satt väl mest o spände mig för att det va kallt och för att jag var rädd för att halka omkull. Men som jag sa var Bolero en klippa idag, dressyrsadel och allt hade han på sig med! Jag red lite serpentiner, bakdelsvändningar och några skänkelvikningar i skritt och avslutade när jag kunde variera formen från normal arbetsform till att han stretcha ut och gick med nosen i marken i stort sett, så han var avslappnad och mjuk.

Bolero i dressyroutfit på vår första och troligtvis enda dressyrtävling ;)

Kommentera

Publiceras ej