Dagens Ridpass

0kommentarer

Testade som sagt att rida honom på mitt nya hackamore idag, har ridit på det en gång förut men då var det Cleos lilla ponnyhack. Den gången tyckte jag att det inte gick att svänga och det var väl allmänt kaos. Men idag gick det överförväntan, märkte knappt att han inte hade bett i munnen. Det var ju såklart svårare att ställa honom och ibland ville han dyka lite väl djupt med huvudet. Det enda jag gjorde var att skritta och trava på serpentiner och göra några framdelsvändningar. Det är inget bett jag kommer rida på ofta men det är helt klart bra att ha och variera med, idag vågade jag mig inte på att prova galopp men nästa gång får jag nog göra det. Bolero går ju väldigt bra och har blivit lugnare nu så det ska nog inte va några problem!

Bolero provar hackamore ;) Fyra av fem toasters ^^

Kommentera

Publiceras ej