Dagens Ridpass

0kommentarer

Dressyrarbete med fokus på galoppfattningar. Tränar aldrig på fattningar så jag kände att nu är det dags o ta tag i det. Oftast gör jag en galoppfattning åt varje håll när jag dressyrar och låter Bolero rulla på för att det är bekvämt. Han blir stressig och hetsig om jag bryter av och sen fattar ny. Men det gick rätt bra tycker jag, red en skänkelvikning i skritt på diagonalen och sen gjorde jag en fattning och lät honom galoppera ett halvt varv sen in på volt o sakta av o sen börja om, gjorde 3-4 fattningar åt varje håll. Han är så himla svår o sakta av, han vill bara galoppera och galoppera och galoppera. I slutet var han ändå riktigt fin så jag är nöjd :)

Har vart och hämtat ut mitt höökspaket idag också så nu ska jag testa o rida på hackamore nån dag, kan bli spännande alltså. Varit på Granngården och köpte mer hästmat också, b-vitaminen, e-vitaminen och mineralerna börjar också ta slut så det köpte jag med så nu ska vi väl klara oss nån månad ;)

Kommentera

Publiceras ej