Avundsjuka

2kommentarer

Är något som det finns gott om i hästvärlden tycker jag. Folk sitter bakom sina dataskärmar och läser om andras liv och stör sig och kommenterar, ofta anonymt. Det sticker i ögonen på folk att jag t.ex. köper en pad för över tusen kronor till min häst, men det är väl jag som jobbar ihop till dom pengarna? Jag kanske väljer att spara in på något annat för att jag tycker det är otroligt kul med ny utrustning? Nån annan kanske väljer att köpa en ny mobil eller kläder till sig själv för sina pengar, jag bryr mig inte vad folk lägger sina pengar på. För det är just så det är man prioriterar olika eller hur??

Eller när folk börjar klaga på andras hästar, om man tar min Bolero t.ex. jag vet att han slänger med huvudet när jag hoppar men då måste folk hålla på och säga: jag fattar inte hur du orkar med att han slänger så med huvudet du blir ju nästan nockad använd martingal bla bla bla. Det är min häst och jag tror att jag vet vad jag och han trivs bäst med, någon annan behöver inte rida honom och får inte heller för den delen. Sen menar jag inte att jag rider bäst i världen, långt ifrån men jag gör så gott jag kan utifrån mina och min hästs förutsättningar.

Jag kom in på Tyra Sjöstedts hästblogg igår, blev tipsad av en jobbarkompis och den bloggen va så himla skön. Tyra ville lära sin häst passage för den hade kunnat det tidigare, direkt är det folk som hoppar på henne o säger att hon måste kunna rida hästen i form först och passage är den rörelse som kräver mest samling och att dom var inte redo för det osv. Man blir ju så jäkla trött på folk, låt Tyra öva passage med sin häst om hon vill??

Så länge hästarna mår bra tycker jag inte man ska hålla på o försöka trycka ner andra bara för att man är just avundsjuk. Visst tycker jag att man ska ge konstruktiv kritik men det är en stor skillnad på det och att bara klaga! Så kom igen nu var lite mer positiva och tänk efter innan ni fäller en negativ kommentar, ta fram det positiva istället för det finns alltid mkt bra också även om vi inte vill se det;)

Bolero ser nöjd ut över hindret trots att han inte har martingal och kan kasta med huvdet så mkt han vill i anridningen, det är btw inget som jag ens märker eller tänker på när jag hoppar honom.

2 kommentarer

Emelie

29 Jan 2012 15:17

Very Nice inlägg :)

Sara

29 Jan 2012 22:13

Tack ;)

Kommentera

Publiceras ej