7 Januari 2012

0kommentarer

Hade planerat o rida idag men vädret tyckte visst inte att jag skulle göra det. Marken är fortfarande fryst bara det att det snöar/regnar så det har blivet ett islager på marken så det är göör halt. Så det blir en vilodag för hästarna igen, Bolero verkar inte gilla det för han far runt i hagen som en galning och biter på Cleo. Hoppas på bättre väder imorgon.

Istället för och rida passa jag på att putsa alla träns jag använder ordentligt, brukar putsa lite snabbt när jag ridit men går över dem nån gång ibland och fettar även in dem så att det blir lite glansigt också. Bolero har fyra träns jag varierar mellan och Cleo har två. Ska ta sadlarna och alla tränsdelar jag inte använder nån dag också, tar sån tid bara.

 

Från vänster Boleros fyra träns:
Först ett gammalt pullarträns från Börjes med ett tredelat D-ringsbett och gummityglar från GG, pannbandet köpte jag på GHS för två år sen tror jag, Blå/vita/röda stenar är det på det.
Andra GG träns med tredelat babypelham, repnosgrimma från JW och smala gummityglar från Schumacher
Tredje ett dressyrträns med bred nosgrimma som jag inte har en anning om vad det är för märke, vanligt tredelat bett och släta lädertyglar som är köpta på Skara Hästsport, pannbandet är köpt på Ullared tror jag.
Fjärde mitt fina Dyon working collection med platt nosgrimma och pannband, tredelat fullcheek med äpplesmak och tyglar från Treadstone

Från höger Cleos två träns:

Första är ett träns från Equality Line, hackamore från hööks, pannband från GG och tyglar ett par vanliga svarta utan märke
Andra är ett träns från hööks med ett bling bling pannband som också är från hööks, vanligt tredelat bett och tyglar från Ullared.

Kommentera

Publiceras ej