29 januari 2012

0kommentarer

Känner att jag har tappat all motivation till att planera något just nu. Det verkar som att många av oss ryttare känner oss ganska omotiverade för tillfället, det är mörkt, kallt och stenhårt i marken. Jag orkade inte ens rida idag, satt inne och kolla på hoppning på svtplay och drack te och tittade ut på mina hästar som bara stog o hängde i hagen för att dom inte vill röra sig när det är knöligt och hårt.

Men när Februari är över så kommer det nog kännas bättre, längtar något fruktansvärt till våren och sommaren. Ha igång båda hästarna och kunna rida på kvällarna i värme utan och behöva frysa händerna av sig. Att kunna använda paddocken och bygga upp övningar och ut och galoppera på sandvägarna. Vi är snart där och vi måste hålla ut, men det känns tungt just idag. Någon som känner igen sig??

Nog med klagandet nu ska jag peppa mig själv och skriva ett veckoschema för nästa vecka! Bolero ska inte få lida för att jag känner mig omotiverad, den fina lilla hästen måste tränas nu inför vårsäsongen :)

Kommentera

Publiceras ej